Stavební firmy - realizace staveb  
stavebni firma
 
info linka: +420    608   80  80  89
 
 
Pátek, 17 Srpen 2018
Случайная новость

Vědci měřili v bytech škodlivé chemikálie - ovzduší je podle nich podstatně škodlivější uvnitř budov než venku.
Čistota je nejdůležitější zbraní proti škodlivému prostředí - interiér by měl být lehce vytíratelný a dostatečně větraný. 
Pro svůj výzkum odborníci zřídili speciální měřící komoru - laboratoř, ve které dle plánu mění nábytek. Obývák, ložnice nebo kancelář pak slouží k měření uvolňovaných škodlivin do ovzduší. A podle nich ovzduší je podstatně škodlivější uvnitř budov než venku.

Celý článek...
V čem školy selhávají?

Máte nějaké námitky vůči školám či školství? Přijde vám, že v některých případech učí zbytečnosti anebo látku nepotřebnou a zbytečně těžkou? Není to jediná věc, ve které vzdělávání dětí pokulhává…

 

Nezáleží na klasické, rodinné anebo praktické škole. Třebaže tyto instituce děti rozlišují na základě jejich zdravotního stavu a mentální způsobilosti, látka je povětšinou stejná anebo zjednodušená. Je jedno, jestli jste zdraví, máte cukrovku, astma anebo mentální retardaci prvního stupně – školy dělají vždy jednu a tu samou chybu.

Školu vám jeví jako nutnost

Škola sama o sobě není nutností, třebaže se bohužel v některých ohledech bez diplomu neobejdete. Rodiče nám vždycky říkali, že do školy se musí. Nutno ale podotknout, že škola sama o sobě je na nic – člověk se musí chtít učit sám. Pokud dítě, puberťák anebo dospělý člověk zkrátka nemají chuť učit se novým věcem, nucení nepomůže. Škola a učitelé neumí vzbudit ve studentovi zápal pro věc, touhu po poznání a po vědění.

Škola nám ukáže jen to špatné

Máte plno předmětů a několikrát v týdnu končíte až o půl čtvrté. Pak se pochopitelně ještě musíte učit. Pokud takhle studenti postupují, pochopitelně se jedná o projev disciplíny, což není na školu, ale ve finále jde jen o další vyvolání odporu, kdy žák může začít nesnášet předmět, který by se mu v jiných ohledech mohl zalíbit. Školství dětem dnes ukazuje, co je nebaví, přičemž by je mělo naučit jasný opak, čili co je baví, a to se koná skutečně málokdy.

Příliš mnoho informací

Povětšinou se jedná o problém elitních škol a gymnázií, kdy jsou žáci zahlceni kvantem informací, které se mají naučit nazpaměť i s malichernostmi, které jsou jim k ničemu. Je třeba pochopit, že student není stroj, ale člověk a pokud bude muset jeho mozek zpracovávat takhle velké množství poznatků, zapamatuje si je jen v případě krátkodobé a mechanické paměti, čili jako kolovrátek a po písemce bude vše z hlavy vypuštěno. Děti by se neměli takto zahlcovat a učitelé by spíše měli zapracovat na tom, aby děti látce porozuměli. Pokud učivu rozumí, učit se něco nazpaměť už není třeba.

Na nejdůležitější se zapomíná

Škola nemá jen učit, ale i vychovávat, ale nebudeme si nalhávat, že by se výchovná složka už dávno nevypustila. Nutno říct, že sloužila zejména proto, aby dítě získalo určité morální hodnoty a normy, a pochopitelně se také osamostatnilo. Osamostatnit se ale neznamená jen to, že si dokáže uvařit oběd anebo dojet samo do školy. Osamostatnění je samostudium. Pedagogové mají děti vzdělávat, ale zapomenou je naučit to nejcennější: schopnost učit se sám. Velké množství dětí nemá špatné známky proto, že je slabší, ale protože se ji neumí naučit.

Myslet znamená hodně vědět

Učitelé nám vše řeknou. No, to je od nich hezké. Potom ale zazvoní. Kde je ale prostor pro děti? Proč nemůže vyuka fungovat na základě konzultace učitele a žáků? Děti by tak dostaly prostor pro vlastní otázky a vyrovnání vlastních nesrovnalostí. Dětem nelze jen přednášet, je třeba v nich vyvolat vlastní myšlení, bádání, přemýšlení a pocit souvislostí. Některým studentům souvislosti vůbec nedochází, třebaže by jim v některých případech mohly sloužit jako skvělá pomůcka.

 
Tvorba www stránek, redakční systém Joomla, internetové obchody, on-line stavebniny, stavební e-shopy – nejlepší cesta k úspěchu pro stavebni firmy!