Stavební firmy - realizace staveb  
stavebni firma
 
info linka: +420    608   80  80  89
 
 
Úterý, 11 Prosinec 2018
Случайная новость

Vědci měřili v bytech škodlivé chemikálie - ovzduší je podle nich podstatně škodlivější uvnitř budov než venku.
Čistota je nejdůležitější zbraní proti škodlivému prostředí - interiér by měl být lehce vytíratelný a dostatečně větraný. 
Pro svůj výzkum odborníci zřídili speciální měřící komoru - laboratoř, ve které dle plánu mění nábytek. Obývák, ložnice nebo kancelář pak slouží k měření uvolňovaných škodlivin do ovzduší. A podle nich ovzduší je podstatně škodlivější uvnitř budov než venku.

Celý článek...
O komunismu s námi nechtějí mluvit

Komunismus je i v dnešní době brán za hrozbu. Děti na základních školách se o něm ale moc nedozvědí. Proč o tom s dětmi nemluví? Učitelé jim snad odmítají přiblížit, co se dělo? Proč to tak asi je?

Dějepis v rodinách

Jako malá jsem absolutně nevěděla, co slovo komunismus znamená. Babička s dědou v tehdejší době patřili k typické dělnické třídě, která od státu nic nepotřebovala a zároveň jí také nedělalo problém držet ústa a krok. Nechápala jsem, proč jim ostatní kladou za špatné, když ve volbách komunisty opět volili.

Ani rodiče mi toho moc neřekli. Za normalizace vyrůstali a následně jsou přirovnáváni k Husákovým dětem. Jediné, co tvrdí, je to, že je všechno moc drahé. Když byli malí, sice museli dlouho čekat, než přivezou rajčata, ale na tu oplátku byly za minimální sumy, o kterých si dnes můžeme nechat zdát. Také říkali, že měl každý práci. Pracovních míst byl dostatek a bezdomovci takřka neexistovali.

Tak co je s komunismem špatně?

Dějepis na základní škole

Za devět let jsme toho probrali skutečně hodně. V dějinách jsme se dozvěděli plno věcí, které zapomeneme s posledním zvoněním. Učili nás všechny panovníky. Víme o nich všechno. Víme dokonce i to, který z nich měl cukrovku, lupenku, a to, jak se podobné nemoci tehdy léčili. Víme skoro i to, jakou rukou si každý z nich utíral zadek. Ale když se najednou ocitneme v deváté třídě a v hodinách dějepisu bereme moderní dějiny, zjistíme, že celý svět pravděpodobně najednou přestal fungovat po konci druhé světové války. Pak je jen obrovská odmlka na dlouhých 44 let. Jako kdyby všechno přestalo existovat.

A pak najednou číslo. Máme si zapamatovat letopočet. Datum17.11.1989 – vítězství svobody a demokracie s názvem sametová revoluce. Jaká revoluce? Proč měla být revoluce a co se vůbec po konci druhé světové války dělo? Co udělal Grebeníček a kdo byla doktorka Horáková?

Dějepis na středních školách

Prvně bereme pravěk. Bude hodně dlouho trvat, než se zase dostaneme k moderním dějinám. A tak politiku a totalitní režimy bereme v občanské nauce. Chodíme na přednášky. Jsou nám promítány dokumenty o Barmě a Severní Koreje. Nechápu to. Mají koncentrační tábory jako za války. Umírají tam lidé. Znamená to tedy, že komunismus je válka? Chcete mi říct, že rokem 45 u nás válka neskončila?

Máme přednášku od bývalých politických vězňů. Slyšíme hrůzy. Je to šok. Myslela jsem, že takové věci dělali nacisti. Už vím, co se dělo. Už vím, co udělal Grebeníček a vím kdo je doktorka Horáková.

Nabídla jsem vám malé nahlédnutí na to, jak jsem se o komunismu dozvěděla já. Dětem nikdo nic nechce říct. Česko pravděpodobně žije v domnění, že studenty si velké propadliny v učení se o 20. století nevšimnou…

Otázkou už jen zůstává, proč nám neřeknou více. Proč se už na základních školách nedozvídáme o komunismu? Proč nám zazlívají, že tento totalitní směr byl pro některé ráj a pro druhé peklo? Vždyť žijeme ve vyspělé zemi.

Proč se zanedbává něco tak důležitého? Učitelé nám mají poskytnout pohled obou stran, ale místo toho látka z učebnic najednou jakoby zmizí. Děti, žáci a studenti v tomto ohledu nejsou dostatečně vzděláváni. Ministerstvo by se mělo zamyslet, jestli někdy nedělá chybu.

 

 

 
Tvorba www stránek, redakční systém Joomla, internetové obchody, on-line stavebniny, stavební e-shopy – nejlepší cesta k úspěchu pro stavebni firmy!